Tuesday 27 March 2012

Memori






Dalam perjalanan pulang aku melihat cahaya ruangan
Dan aku merasa seakan sedang dibenci
Perasaan apakah ini?

Bila [kita] sedang terlibat pertengkaran
Selalu aku yang meminta maaf
[Mungkin] aku orang yang lemah [atau justru] kau yang jahat?

Malam tak dapat mendengar tangisanku
[Sebenarnya] aku ingin menjadi egois daripada dibingungkan [masalah yang ada]
Tapi sepertinya aku akan baik-baik saja seperti ini

Aku melihat wajah sedihku di atas genangan air
Aku tak mungkin bisa mengerti semua kesusahan ini
Aku menangis dengan mudahnya
Dan kau memang manusia jahat

Di hadapanmu aku seperti seorang pembohong
Aku berharap kau berpikir
Dan menyadari aku tidak sekuat yang kau kira

Menumpahkan airmata akan menyusahkanku
Sehingga masalah yang ada takkan perlu sampai membingungkanku
Tapi sekali lagi aku bertanya apakah aku akan baik-baik saja?

Tak ada sedikitpun usaha ku untuk melupakan mu atau menghapusmu
aku hanya berusaha untuk menyimpan dan merapikanmu
dalam kepingan memori ku dengan baik

Aku hanya ingin menjadikan mu sebagai kenangan terindah ku
tiap keping memori itu akan ku simpan dengan baik di kepalaku
bagi ku memori itu tidak akan pernah tergantikan

~you are the best memory i have and the bad feel i do

No comments:

Post a Comment

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...